پورتال کاج

واژه پرتال به معنی دروازه یا محل ورود به یک شهرمی باشد و تا بحال بیشترین کاربرد را در حوزه IT داشته است. طبق تعاریفی که تا بحال ارائه شده است، پرتال را می توان یک مرکز ارائه خدمات و اطلاعات اینترنتی دانست

لینک های مفید

مصاحبه با یک فروشگاه اینترنتی موفق


مصاحبه با یک فروشگاه اینترنتی موفق – چوبینر

امروز قصد مصاحبه با یک فروشگاه اینترنتی موفق به نام چوبینر را داریم. شاید این مورد برای شما نیز سوال باشد که معیار هایی که برای موفقیت در ایجاد یک فروشگاه اینترنتی مانند چوبینر نیاز داریم داشته باشیم چه مواردی است  گزارش زیر می تواند به راحتی به شما کممک کند تا بتوانید در زمینه ایجاد فروشگاه های اینترنتی موفق عمل کنید.

خوب یکم از خودتون و کارهایی که برای راه اندازی چوبینر انجام داده اید بفرمایید؟

بنده علی جولائی هستم، تحصیلات آکادمی من در زمینه صنایع چوب بوده، که پس از دوران تحصیل و خدمت مقدس سربازی در رشته خودم، در شاخه ی ماشین آلات و ابزار آلات صنایع چوب مشغول فعالیت شدم، پس از چند سال فعالیت از اونجایی که من یه مقدار تنبل بودم، در ابتدای فعالیت شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام مشغول تبلیغات و بازاریابی شدم تا بتونم با کمترین زحمت بازاریابی و فروشم رو افزایش بدم و کم کم دیدم که فضای مجازی جای مناسبی برای پیدا کردن مشتری و راحت ترین روشی هست که میشه یه مشتری رو به خواسته اش برسونی و از اونجا کم کم به فکر راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی افتادم.

در چه زمینه ای فعالیت میکنید و مشتریانتان چگونه با شما ارتباط برقرار می کنند؟

سایت ما با نام چوبینر، مرجع ماشین آلات صنایع چوب هست و بیشتر مشتریان ما سنتی بوده و با این فضا سخت ارتباط برقرار میکنن، ولی با توجه به اینکه انقلاب مجازی در ایران به زودی شکل میگیره، ناخواسته این افراد هم با فضای مجازی ارتباط برقرار میکنن و نیاز هاشون رو از این طریق برآورده میکنن. غاالباً مشتریان ما پس از جست و جو در بیشتر زمینه های صنعت چوب به سایت ما میرسند. بعد از یافتن کالای مورد نظرشون جهت راهنمایی و اطمینان از خریدشون با همکاران من تماس می گیرند تا خیالشون از خریدشون راحت بشه.

بیشتر فروشگاه ها و سایتهای اینترنتی زمانی بین 3 تا 5 سال طول میکشه تا بتوانن هزینه ها را جایگزین کنند. برای شما به چه صورت بوده.

با توجه به پتانسیل تیم ما، ما سال اول فقط هزینه کردیم و پس از اولین سال با سختی های بسیار زیاد تونستیم هزینه های ماهیانه مون رو از سود حاصل از فروش سایت تامین کنیم.

در فروشگاه شما یک بخش خرید و فروش ماشین آلات دست دوم صنایع چوب و ام دی اف هست این بخش به چه صورت کار میکنه؟

این یک خدمت رایگان برای شاغلین در صنعت چوب هست که با حذف واسطه ها و دلالان، افراد خودشون میتونن تصویر، اطلاعات فنی دستگاه و شماره تماس خودشون رو بذارن تا بازدید کنندگان و افرادی که دنبال ماشین آلات دست دوم صنایع چوب و نجاری هستن باهاشون ارتباط بر قرار کنن. همچنین بخش خرید و فروش ماشین آلات دست دوم صنایع چوب و ام دی اف به خریداران نیز کمک می کند تا اگر توانایی خرید یک دستگاه نو را ندارند دست دوم آنرا با کمک کارشناسان فنی چوبینر تهیه کنند.

در حال حاضر چه محصولاتی را در فروشگاه بفروش می رسانید و در آینده چه برنامه هایی برای فروش بیشتر دارید؟

ماشین آلات صنایع چوب اعم از دورکن ها، لبه چسبان ها و . . . علی الخصوص دورکن سعید که تولید ملی ماشین سازی سعید بوده و همچنین ابزار آلات مصرفی صنایع چوب مانند تیغ اره، مته های سی ان سی، ملزومات کارگاهی و . . .

در آینده هم ان شاء الله برنامه داریم تا یراق آلات کابینت و صنایع چوب رو در سایت اضافه و روی فروششون فعالیت کنیم

توصیه شما برای افردای که از امروز میخواهند فروشگاه راه اندازی کنن چیه؟

باید اول ببینن تو چه زمینه ای وارد میشن و چه رقیب هایی دارن، بطور مثال زمانی که ما وارد این کار شدیم رقیب های بسیار ضعیفی داشتیم، لذا اگر رقیب هامون قوی بودن، حداقل هزینه های ما 10برابر افزایش پیدا میکرد؛ توصیه من اینه که ترجیحا تو کارهایی وارد بشن که هنوز کسی تو فضای مجازی در موردش حرفی برای گفتن نداره!

امکانات و نوع طراحی فروشگاه چقدر برای کار مهمه و چه نوع فروشگاهی را انتخاب کنن؟

شما هر قدر دانش و نیروهای متخصص و هزینه داشته باشید، اگر پایه و بیس کارتون که خود سایت، زبان برنامه نویسی و فروشگاه تون هست مناسب سئو و سایر موارد مثل انبارداری، کنترل محتوا و . . . نباشه، یجورایی دارید آب در هاونگ میکوبید

تو این مدت یک سال چند نفر اشتغال زایی داشتید و هر کسی چه کاری انجام میدهد؟

توی فروشگاه اینترنتی چوبینر بطور مستقیم 12 نفر تمام وقت در قسمت های مختلف مانند تولید محتوا، فروش، خدمات پس از فروش، لجستیک و . . . مشغول فعالیت هستن و تعداد بیشماری از افراد نیز به صورت غیر مستقیم در حال همکاری و فعالیت با سایت چوبینر هستند.

سخن پایانی: با کسانی که می خواهند کار فروشگاه اینترنتی انجام بدن و چه توصیه ای برای آنها دارید؟

اول تحقیق کنن، دوم اینکه بدونن توی این فضا باید هزینه کنن تا بازخورد ببینن، ضمنا بازخورد توی این فضا با گذر زمان محقق میشه و چیزی نیست که خیلی سریع به سود کلان برسه