پورتال کاج

واژه پرتال به معنی دروازه یا محل ورود به یک شهرمی باشد و تا بحال بیشترین کاربرد را در حوزه IT داشته است. طبق تعاریفی که تا بحال ارائه شده است، پرتال را می توان یک مرکز ارائه خدمات و اطلاعات اینترنتی دانست

لینک های مفید

امکانات سایت ساز کاج

این موسسه با افتخار اعلام می دارد که در راستای رقابت با سایت سازهای خارجی امکانات متنوعی را جهت کاربران خود در نظر گرفته و تهیه نموده است که کلیه نیازهای کاربران را به سایت سازهای خارجی (CMS) برطرف نماید.

در زیر برخی از نمونه امکانات سایت ساز این موسسه معرفی می گردد.

لازم بذکر است که سایت ساز کاج دارای امکاناتی فراتر از موارد گفته شده و همچنین قابلیت توسعه را دارا بوده و در صورت نیاز و درخواست کاربران می توان پلاگین مورد نیاز برنامه نویسی و برروی سایت کاربر قرار بگیرد.

امکانات سایت ساز

1: دراگ اند دراپ بودن تمامی سایت ساز

منظور از دراگ اند دراپ یعنی کشیدن و رها کردن و در این سایت ساز این بدان معنا است که شما می توانید تمامی ماژول های مورد استفاده خود را فقط با موس بگیرید و در جای مورد نطر خود رها کنید و سایت خود را بسازید.

2: قابلیت چیدمان و شخصی سازی کامل سایت توسط خود فرد

در این سایت ساز برخلاف دیگر سایت سازهای موجود شما کاملا می توانید محل قرارگیری هر قسمت از سایت را خودتان تعیین کنید یعنی شما می توانید به سلیقه خودتان سایت  خود را چیدمان کرده و هیچ اجباری در قراردادن ماژول ها در سایت ندارید.

3: تغییر قالب سایت در هر زمان

شما می توانید در صورت نیاز تم و قالب سایت خود را در کمتر از چند ثانیه تغییر بدهید و برای این کار فقط احتیاج است که بین قالبهای خودتان که قبلا انتخاب کرده اید سوئیچ نمایید.

4: پنل ادمین بسیار ساده

در این سایت ساز سعی شده است تا به ساده ترین روش افراد بتوانند سایت خود را ویرایش و مدیریت نمایند و به همین دلیل فقط لازمه کارکردن با این سایت ساز داشتن سواد خواندن و نوشتن و توانایی کارکردن با موس می باشد.

5: منو با قابلیت زیرمنو

منو سایت ساز ما دارای قابلیت 2 بخشی می باشد یعنی یک منو اصلی و یک زیر منو ولی به تعداد نامحدود و قابلیت های وصل کردن لینک و همچنین ویرایش آسان و راحت را دارد همچنین قابلیت منحصر به فرد دیگری در منو است که شما می توانید براساس رنگ سایت منو خود را تیره و روشن نمایید.

6: لوگو سایت

این ماژول جهت قراردادن لوگو شما در سایت و نشان دادن لوگو شما به مشتریانتان است.

7: اسلایدر 

در سایت ساز 2 نوع اسلایدر بکار رفته است که شما براساس سلیقه خودتان می توانید هر کدام از آنهارا برای سایت خود انتخاب نمایید.
اسلایدر ساده که بصورت ساده می چرخد و هیچگونه افکتی ندارد و می توان روی آن مطلب و لینک قرار داد
اسلایدر افکت دار که دارای زیبایی است و به چندین حالت گرافیکی عوض می شود

8: باکس سنتر

انواع مختلفی از باکس سنتر در این سایت ساز هست که براساس سلیقه شما می توان مورد استفاده قرار بگیرد.
باکس سنتر 1
باکس سنتر 2
باکس سنتر 3
باکس سنتر افکت دار که خود شامل افکت های بسیار متنوعی است 

9: گالری سایت

انواع گالری های متنوعی در این سایت ساز تهیه شده است و به صورت های مختلفی موجود می باشد
گالری ساده
گالری چرخشی
گالری پاپ آپ
گالری افکت دار که خود به حدود 20 شکل گرافیکی موجود است. 

10: نقشه گوگل

شما با استفاده از این امکان می توانید محل شرکت یا کسب و کار خود را روی نقشه گوگل علامت زده و در داخل سایت قرار دهید.

11: پیوندها (لینک)

شما در هر بخشی از سایت که بخواهید می توانید لینک قرار دهید و این لینک ها می تواند به صفحات سایت خود شما و یا صفحات دیگر سایت ها متصل گردد.

12: مطلب

این ماژول یکی ازمهمترین و کاربردی ترین ماژول های سایت ساز است و به شما امکان نوشت و یا قراردادن عکس را در بخش های مورد نظر خودتان را می دهد.

13: پانویس (فوتر)

شما با این امکان می توانید سایت خود را دارای لایسنس و حق کپی رایت نمایید و در پایین سایت خود صاحب امتیاز سایت را معرفی نمایید

14: اوقات شرعی

جهت متبرک نمودن سایت و دادن آگاهی به بازدید کنندگان سایت برای اطلاع از وقت شرعی از این ماژول استفاده نمایید.

15: سرچ گوگل

این بخش برای جستجو استفاده می شود و شما می توانید در سایت خود هر کلمه ای را جستجو نمایید و در صفحه گوگل مشاهده نمایید. 

16: پخش ویدئو (آپارات)

اگر شما در آپارات دارای صفحه اختصاصی و همچنین ویدئویی می باشید و بخواهید آنها را در سایت خود نمایش دهید با این امکان به راحتی و فقط کپی کردن لینک فیلمتان و قراردادن آن در این ماژول فیلم خود را در سایت خود نمایش دهید. 

17: شبکه های اجتماعی

در حال حاظر تمامی شرکت ها در فضای مجازی بجز سایت دارای شبکه های اجتماعی نیز می باشند که برای قراردادن آنها در سایت بهترین راه استفاده از این ماژول است.

18: پس زمینه (backgrand)

برای زیبایی سایت خود و قراردادن جلوه بصری بیشتر به سایت جهت خوشگل شدن سایت توصیه می شود از این ماژول بهره ببرید.

19: فرم درخواست

بعضی مواقع لازم است تا فرم هایی را برای مشتریان درنظر گرفته تا آنها با پرکردن آن فرم ها به شما اطلاعات لازم را بدهند. به همین دلیل این امکان با طراحی فرم دلخواه برای شما در دسترس می باشد.

20:مقالات

شما گاهی اوقات لازم دارید تا برای اطلاع رسانی و همچنین تولید محتوا از مقالات در سایت خود استفاده نمایید و بدین منظور راحت ترین کار استفاده از ماژول مقالات می باشد که در این سایت ساز گنجانده شده است.

21: اخبار همراه با کامنت

در پاره ای از مواقع لازم است که در کنار معرفی محصولاتتان ئر سایت خود بخشی نیز به عنوان اخبار داسته باشید. این ماژول چندین قابلیت خاص دارد که به بعضی از آنها اشاره می کنیم:
تعیین عکس و تصویر برای خبر، آرشیو اخبار، آخرین اخبار و کامت
که به وسیله این امکانات شما می توانید برای سایت خود اخبار و محتوای خاص را تولید نمایید.

22: فرم ساز و ساخت فرم اختصاصی

شما گاهی لازم دارید برای سایت خود فرم هایی جهت ارتباط بیشتر با مشتریان و بازدید کنندگان قرار دهید و می توانید برای این امر از ماژول فرم ساز استفاده نمایید که کار شما را بسیار راحت کرده است.

23: تنظیمات خاص

با استفاده ار این امکان شما میتوانید بخش های مختلف سایت را که در ماژول ها موجود نیست را مدیریت نمایید مثلا نام سایت، آیکون سایت و ... 

24: دانلود

شما می توانید با استفاده از این ماژول در صورت نیاز فایل هایی را در سرور آپلود نموده و سپس اجازه دانلود آنهارا به بازدید کنندگانتان بدهید مانند انواع کاتالوگ و بروشور ها

25: سئو

ماژولی تخصصی و بینهایت کاربردی جهت سئو و افزایش سرچ سایت شما در موتورجستجو گوگل

26: عنوان سایت

شما قابلیت اختصاصی و شخصی سازی نام و عنوان سایت خود را دارید و این امکان کاملا در اختیار خودتان است

27: آیکون سایت

شما قابلیت اختصاصی و شخصی سازی آیکون سایت خود را دارید و این امکان کاملا در اختیار خودتان است

28: عنوان صفحات

شما جهت سئو سایت و جستجو در گوگل لازم است تا بتوانید برای صفحات داخلی خود نام های دلخواه تعیین کنید و این کار فقط با تایپ در یک کادر امکان پذیر است.

29: طراحی قالب

گروه گرافیک مجموعه برای شما تغریبا 100 طرح و قالب جهت زیبایی و طراحی سایت ساخته و آماده نموده است که آنها در سایت موجود می باشند و کاملا نیازهای شما را رفع می نماید ولی در بعضی مواقع افراد به علت سلیقه های خاص نیاز به طرح های اختصاصی دارند که این موارد هم توسط بخش گرافیک و مشورت با آنها و شناخت نیازها و سلیقه شما امکان پذیر است.