پورتال کاج

واژه پرتال به معنی دروازه یا محل ورود به یک شهرمی باشد و تا بحال بیشترین کاربرد را در حوزه IT داشته است. طبق تعاریفی که تا بحال ارائه شده است، پرتال را می توان یک مرکز ارائه خدمات و اطلاعات اینترنتی دانست

لینک های مفید

طراحی فروشگاه اینترنتی با امکان فروش اقساط


این روز ها که در شهرها بزرگ ازدیاد جمعیت است مردم ساعت ها در ترافیک بسر می برند و وقت زیادی از آنها تلف می شود . جدا از وقت زیاد ، ترافیک باعث سردرگمی و ناراحتی های عصبی می شود . به همین دلیل مردم ترجیح می دهند کالای مورد نیاز خود را از نزدیک ترین مکان ها خریداری کنند و امکان دارد این کالا ها را با قیمتی بسیار بیشتر تهیه کنند .

با پیشرفت تکنولوژی و پدید آمدن دستگاه ها و ابزار های ارتباطی نوین ، کسب و کار و مشاغل جدید به وجود آمده است . در سال های اخیر شبکه های اجتماعی و تلفن های هوشمند باعث شده است تا تعداد کاربران اینترنت افزایش یابد . این تحولات اینترنت را به بستری برای کسب و کار های مختلف تبدیل کرده است . بسیاری از افراد توانسته اند با استفاده از اینترنت و فضای مجازی منبع درآمد ایجاد نمایند . فروشگاه آنلاین که این روز ها تعدادشان در حال افزایش می باشد یکی از این مشاغل است . این فروشگاه ها با آنکه مجازی هستند اما تعداد زیادی کارمند دارند . فروشگاه آنلاین لوازم خانگی ، فروشگاه آنلاین لباس و فروشگاه آنلاین موبایل و … از این دسته فروشگاه هایی می باشند که کاربران بسیاری را به سمت خود جذب نموده اند .

با توجه به رونق کسب و کار های مجازی بسیاری از مشاغل که به صورت سنتی کار می کنند تصمیم گرفته اند پا به این عرصه فروش آنلاین بگذارند .فروشگاه های اینترنتی علاوه بر مزیت هایی برای فروشندگان مزیت های زیادی نیز برای مشتری ها دارد . ارائه محصول به صورت دیجیتالی بر زندگی مردم تاثیرات مثبت زیادی گذاشته است . بطوری که بسیاری از مردم ترجیح می دهند از فروشگاه های اینترنتی خرید کنند . البته خرید سنتی هنوز هم مانند گذشته رواج دارد.

چرا برای توسعه کار به فروشگاه اینترنتی نیاز داریم

بزارید یک مثال بزنیم اگر بخواهیم یک یخچال با کیفیت و با قیمت مناسب خریداری کنیم، باید با همه فروشندگان لوازم خانگی و همه اهل محل مشورت کنیم تا بتونیم کالای مدنظرمون را اانتخاب کنیم؟؟؟

خوب می بیند که در این زمانه دیگر همیچن کارهای زیاد مناسب نیست بهترین کار این است که در اینترنت جستجو کرده و نظرات مصرف کنندگاه مختلف در باره یخچالها را بخوانیم. در این حالت می توانیم بهترین یخچال را با توجه به بودجه خود انتخاب کنیم.

فکر کنم این مثال ساده به خوبی نشون داد چرا لازمه ما هم مثل خیلیای از کسب و کارهای دیگه فعالیتمون را توسعه بدیم و در بستر اینترنت یک فروشگاه آنلاین برای ارائه محصولات و خدمات به مشتریان راه اندازی کنیم!

 

فاکتورهای اصلی طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای کدامند؟

طبیعتاً یک فروشگاه اینترنتی می‌بایست از تمام زوایا کامل و جذاب به نظر برسد تا کاربران یا مشتریان بالقوه برای جستجوی بیشتر در سایت و خرید ترغیب شود. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای نیاز دارد، به شرح زیر می‌باشد:

 

  • جلوه‌های بصری:

به طور قطع اولین ویژگی که با ورود به وبسایت مورد توجه قرار می‌گیرد، جلوه‌های بصری یا به بیان ساده‌تر رنگ و لعاب وبسایت خواهد بود. انتخاب رنگ و طراحی اسلایدهای مختلف برای دکور سایت فاکتور بسیار مهمی به شمار می‌رود که معمولاً بسته به فعالیت شغلی فروشگاه طراحی می‌شود. به طور در طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه‌ ای که در زمینه لوازم آرایشی بهداشتی فعالیت دارد، بهتر است از اسلایدهای رنگی جذاب استفاده شود، زیرا مخاطب اصلی این دست فروشگاه‌ها بانوان هستند.

  • انتخاب نام مناسب فروشگاه:

اگر بخواهید در اولین جستجو گوگل اسم سایت شما نشان داده شود، می‌بایست یک نام مناسب برای وبسایت فروشگاهی خود انتخاب کنید. نام فروشگاه شما بهتر است خاص و جذاب باشد یا به عبارت دیگر از این نام برای رسانه‌ها و فروشگاه‌های دیگر استفاده نشده باشد. به فرض مثال دیجی کالا تنها نام یک فروشگاه اینترنتی است و هیچ رسانه یا وبسایت دیگری با این نام وجود ندارد، بنابراین زمانی که کاربر در صفحه گوگل نام دیجی کالا را سرچ می‌کند، مسقیماً به وبسایت اصلی متصل می‌شود.

  • سرعت بالای سایت:

عمدتاً وبسایت‌های فروشگاهی از رسانه‎‌های خبری و سرگرمی شلوغ‌تر و پُر بازدیدتر هستند. از طرفی هر یک از کاربران اینترنتی مشتریان بالقوه‌ای هستند که اگر با سرعت پایین سایت رو به رو شوند ممکن است از خرید صرف نظر کنند. بنابراین سرعت بالا در طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای حتماً باید لحاظ شود.

  • سئو سایت:

داشتن یک رتبه خوب در گوگل دغدغه‌ی اصلی تمامی وبسایت‌های اینترنتی می‌باشد، برای آنکه گوگل شما را به رسمیت بشناسد و به وبسایت اهمیت دهد، می‌بایست وبسایت را بر اساس قوانین گوگل طراحی کرد. طراحی سایت باید کاملاً مطابق با استراتژی سئو باشد، تا گوگل آن را در صفحات اول به نمایش درآورد. بنابراین برای طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای به یک متخصص سئو نیاز خواهید داشت.

  • امنیت وبسایت:

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای یک وبسایت خوب، داشتن امنیت بالا است. زمانی یک وبسایت فروشگاهی با در نظر گرفتن نکات مختلف طراحی و اجرا می‌شود، می‌بایست از امنیت مناسبی برخوردار باشد تا هکرها و بزهکاران اینترنتی امکان سوء استفاده از وبسایت را نداشته باشند. برقرار امنیت سایت نیز توسط مهندسان و متخصصین طراحی سایت انجام خواهد شد.

  • هاست بالای سایت:

همانطور که گفته شد، وبسایت‌های فروشگاهی حتی از رسانه‌های خبری مثل فارس نیوز و ایسنا هم شلوغ‌تر است، بنابراین در طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای باید هاست بالایی برای آن ایجاد شود. هاست بالای سایت موجب می‌شود که مطالب بیشتری بر روی سایت بارگذاری شود، بنابراین این ویژگی بسیار بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

  • اتصال به درگاه عضو شتاب:

مسلماً برای خرید اینترنتی یک وبسایت نمی‌توان شماره کارت قرار داد و از مشتری درخواست فیش ارسالی را داشت. طراحی فروشگاه باید به گونه‌ای باشد که به صورت مستقیم به درگاه‌های عضو شتاب متصل باشد و خرید به وسیله‌ی یک درگاه مطمئن تکمیل و ثبت شود. با این روش فرآیند خرید نیز با سرعت بیشتری انجام خواهد شد، البته درگاه انتخابی می‌بایست کاملاً مطمئن و معتبر باشد.

  • مجله خبری و مقالات:

فروشگاه‌های اینترنتی موفق همواره یک بخش مجله‌ای نیز برای خود طراحی می‌کنند که در آن بخش اطلاعات خبری و به روز محصولات متنوع را به کاربران ارائه کنند. از طرفی وجود مقالات آموزشی در وبسایت نیز موجب می‌شود که کاربر زمان زیادی را صرف خواندن مطالب گوناگون نماید، به این ترتیب بازدید وبسایت بسیار بالا نیز خواهد شد.

 

فاکتورهای فوق هر یک به تنهایی در طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای حائز اهمیت هستند، اما برای جذاب‌تر کردن فروشگاه می‌توان ویژگی‌های مازاد دیگری نیز به آن اضافه کرد. به طور مثال شرح و توضیح اطلاعات محصولات به صورت مختصر و مفید، ارائه تخفیفات جشنواره‌ای، لحاظ کردن کد تخفیف برای خرید بیشتر یا امکان ارسال رایگان محصولات  از جمله ویژگی‌هایی است که می‌تواند وبسایت فروشگاهی را خاص و جذاب نماید. از طرفی وجود امتیازات، تخفیفات و ... در یک وبسایت فروشگاهی مخاطبان بیشتری را جذب می‌کند، در نتیجه میزان فروش در فروشگاه نیز بالا خواهد رفت.

 

 

چرا نیاز است که فروشگاه اینترنتی ما قابلیت فروش اقساطی داشته باشد

بسیاری از اوقات پیش می آید که به کالا یا خدمات خاصی احتیاج مبرم پیدا می کنیم که متاسفانه بودجه ما برای خرید نقدی یاری نمی کند. در این حالت یا باید کلا بیخیال احساس نیازمان شویم و یا باید تمام تلاش خود را برای تامین نقدینگی به کار ببندیم. اما یک راه سوم هم وجود دارد. امروزه با توسعه سایت های اینترنتی فروشگاهی و همزمان رشد نیاز بازار و مخاطبان، به راحتی می توان از این فروشگاه های اینترنتی کالا یا خدمات مورد نیاز را به صورت خرید اقساطی تامین نمود.
ارائه گزینه اقساط در پرداخت به شما امکان می دهد تا فروش بیشتری داشته باشید. به عبارت ساده خریداران بیشتر یعنی فروش بیشتر. خریداران زیادی وجود دارند که می خواهند کالاهای گران را به صورت اقساطی خریداری کنند، اگرچه مالکیت کامل ممکن است مدتی طول بکشد اما معامله ای است که آنها مایل به انجام آن هستند. با ارائه گزینه پرداخت اقساطی به مشتریان خود می توانید به راحتی نرخ فروش را افزایش دهید. تکنیک های بازاریابی خود را با ارائه برنامه پرداخت اقساطی بر روی کالای انتخاب شده و مقدار کل مبلغ پرداختی متمرکز و بهبود بخشید.
اگر به طور موقت و در زمان حال موجودی و نقدینگی اندکی دارید اما دوست دارید یک وسیله یا مبلمان جدید مورد نظر خود را خریداری کنید، باید خرید اقساطی را در نظر بگیرید. این مدل از خرید هم برای خریدار و هم برای فروشنده مزایای بسیاری دارد. شما برای مدت زمان مشخصی اقساط بسیار کمی پرداخت خواهید کرد و هنوز هم کالای خریداری شده خود را در اختیار دارید. با این وجود باید اطمینان حاصل کنید تا با شناخت و  یافتن شرکتی که هزینه و شرایطی متناسب با نیاز شما را ارائه می دهد خرید مطلوبی داشته باشید.

 

کدام شغل ها نیاز به فروشگاه اینترنتی اقساطی دارن

یکی از مهمترین این شغل ها فروش موبایل می باشد. امرزه قیمت موبایل بسیار بالارفته و افراد نیاز فوری دارن که یک موبایل تهیه کنن ولی بودجه کافی آنرا ندارد. خوب دنبال فروشگاه ی با امکان فروش قسطی می گردند و فروشگاه آنلاین خود را پیدا کرده. در این فروشگاه مبلغ پیش قسط خود را وارد می کنند. تعداد اقساط را وارد کرده و متوجه می شوند که باید هر ماه چقدر قسط بدهند اگر با توان مالی هماهنگ بود به راحتی آنلاین می توانن گوشی خود را خریداری کنن

یکی از نمونه های اقساط، فروشگاه اقساطی موبایل دیجی کو می باشد که می توانید بصورت آنلاین مشاهده کنید.

یکی دیگر از شغلهای که مناسب اقساطی می باشد لوازم خانگی می باشد. خیلی افراد برای جهیزه خود نیاز دارن که بخش عمده ای از کالاها را بصورت ماهیانه پرداخت کنن. فکر کن بخواهی تلویزیون، یخچال، ماشین لباسشویی، ظرفشویی و ... را با هم خریداری کنید. بدوجه بسیاری از افراد به همیچن خرید های بصورت نقد نمیرسد. پس نیاز برای فروش اقساط به چشم می آید

فرش و مبلمان یکی دیگه از نیازهای خانواده ها می باشد که قیمت بالایی برای خرید دارن. و بساری از خانواده ها دنبال فروشگاه اینترنتی هستن که بتوانن این لوازم را بصورت قسطی خریداری کنن.